Torsdagsgöra

Så var all snö borta.Tråkigt, för en riktig vinterälskare. Men jag hoppas att det kommer en köldknäpp till så att det blir så där vitt och fint igen. Hoppas, hoppas! ;)
 
Av någon anledning är jag ofta ute på en massa saker just de dagar då vädret är som sämst. När det är finare, ja då har jag kanske planerat för en inne-pysslar-dag. Idag har jag haft två möten på psyk. Inte det optimala, men eftersom jag fortfarande har svårt att veta mina begränsningar såg jag inga problem i det i förra veckan när vi bokade in mötena. Så imorse trampade jag iväg i regn och rusk och blåst. Möte med mitt boendestöd och ätstörningsbehandlare. Ett möte som gick bra, men galet vad jobbigt det kommer att bli. Tanken på att göra det vi pratade om får mig att kallsvettas, och vilja krypa ur skinnet. Tårarna bränner bakom ögonen och jag börjar tvivla på min egen förmåga. Hjärnan slår av och går in i någon slags bubbla och allt går ut på att bara överleva. Kroppen tror nämligen att jag är utsatt för livsfara. Jävla ätstörningshelvete, som är min bästa och sämsta vän.
 
Efter mötet cyklade jag hem i motvind. Många gånger stod jag still med cykeln fast att jag trampade. Drygt. Väl hemma städade jag hallen, mitt rum och badrummet, lagade och åt lunch, duschade och cyklade sedan iväg till nästa möte på psyk. Kuratorn sa att jag såg väldigt trött ut och frågade om det var så att jag skulle somna ståendes. Vi pratade om bland annat min oförmåga att avgöra min ork och att jag idag vet att jag inte fixar två möten på samma dag, men att det mycket är pga att hon och min psykolog sagt det till mig. Vi pratade om mycket annat matnyttigt. Kuratorn jag har är bra, hon förstår så mycket och har ord på saker jag inte har. Jätteskönt!
 
När jag kom hem en andra gång åt jag mellis, tittade på serie och sov. Så himla skönt och välbehövligt. Jag har fastnat i serien, som egentligen är en ungdomsserie, men den är lättsam. Precis vad jag behöver just nu. Bra aktiv återhämtning. Serien jag tittar på är the O.C. Jag har lagat och ätit middag och lekt lite med min Passion Planner och räknat hur många saker jag rensat ut under januari. På söndag ska jag berätta hur mycket jag har rensat ut. Jag måste säga att jag är lite stolt och aldrig trodde att det var så lätt att rensa. Superkul! Resten av kvällen ska jag titta på OC och gå igenom en liten hög med tidningar.
 
Kram så länge och ta hand om er så gott det går!
Glöm inte att just du är viktigast i ditt liv! <3
 
Bilden är lånad från google

Kommentera här: