Yoga, film och välbehövlig kvalitetstid

Jag kom precis hem från yoga energy som Friskis&Svettis har. Jag vet inte om jag vill påstå att det var så mycket energi men skönt var det. Några solhälsningar med variation, örnen, katt och kon var några positioner. Ashtanga yoga som jag tidigare praktiserat och Yinyoga som är en ny upptäckt gillar jag mer än Friskis variant av yoga, men ett helt ok pass. Det är skönt att under 75 min fokusera på andning och att släppa på spänningar. Vad många muskler en spänner varje dag och som en egentligen inte tänker på för än det är dags att släppa taget. Mina ätstörninstankar bråkade asmycket med mig både innan och under passet, vilket var sjult irriterande och så klart tog en del av min uppmärksamhet. Det bästa var dock ledarens röst. Den var som en behaglig röst på ett avslappningsband. Under sista delen då vi låg på golvet glömde jag bort resterande personer. Då var det bara jag och ledarens röst. Härligt! 

Förutom denna lilla yogasession har jag haft en väldigt mysig helg. Efter lunch igår kom Elin och Camilla hit och vi fikade. Det var kvalitetstid av den bästa. När de dragit cyklade jag till Ylva och fortsatte påfyllningen av positiv energi. Vi åt middag och myste i hennes soffa. Även det var kvalitetstid av den bästa. 

Idag har jag slappat heeeela dagen. Sett på Sjätte sinnet, målat naglarna, tittat på vinterstudion, tvättat lite, sovit en stund och pärlat. Och så yogan såklart. 

Resten av kvällen blir det kvällsfika, the O.C och sängen. Imorgon har jag möte med min psykolog vilket jag ser framemot. Vill att det ska bli måndag morgon nu. ;) 



Hoppas att du har haft en ok helg!
Kram, Johanna