Äntligen kom snön

Jag hör till dem som njuter av vintern. Minusgraderna, snön, glittret i snön, knarret under fötterna och prasslet av täckbyxor när en går. Trots att min näsa nästan ständigt vill förfrysa och fingertopparna värker av kylan kan jag ändå inte låta bli att le inombords och tycka att det är fantastiskt med snön och det kalla. 

Och tänk allt roligt en kan göra så här års. Slalom, längdskidor, pulka, skridskor, långfärdsskridskor, promenader, grilla korv och dricka varm choklad, göra snöänglar, snöbollskrig, bygga gångar i stora snöhögar och mycket mycket mer. 

Jag hann inte ta några fina kort när det fortfarande var ljust ute så här kommer några mobilbilder på väg hem från gymmet. På bilderna ser ni det hus jag och Samuel bor i (i källaren) och vår gata i stan 😉 

Här bor vi 👆



Om en stund ska jag bege mig ut på dagens tredje cykeltur. Hoppas att ni får en bra trettondagskväll! 

Kram, Johanna 

Kommentera här: