Veckans träning

Den här veckan har jag tränat två gånger. Mer har inte hunnits med och på den lilla tid jag haft över har jag prioriterat annat. Jag har inte orkat helt enkelt. Men två gånger är bra. 

Förra veckan gick jag en gyminstruktion så prio den här veckan var att på egen hand testa dessa pass. 

I torsdags körde jag pass A. Jag gäspade i omklädningsrummet och trodde att jag skulle somna men jag tycker att det ändå gick bra. Halvvägs in i passet höll jag på att tröttna, som jag har en tendens att göra när jag gymmar men jag lyckades ladda om och fick till ett bra avslut med frivändningar. 

Pass A
Knäböj 
20kg 2x10 reps. 
30kg 1x5 
35kg 1x5
40kg 3x5
45kg 3x5
Knäböj med stången på bröstet 
20kg 2x10 reps.
Bänkpress 
20kg 1x10 reps. 
25kg 3x5
Frivändningar 
12kg 1x15 reps.
15kg 1x10
17.5kg 3x5 

Jag har nött mycket teknik den här veckan. Speciellt på frivändningarna och marklyften. 

Igår körde jag pass B. 

Pass B
Chins i hjälpmaskin med viktavlastning. 
40kg 3x5 reps. 
45kg 2x5
Militärpress 
15kg 3x5 reps.
17.5kg 3x5 
Marklyft 
20kg 1x10 reps. 
40kg 3x5 
50kg 3x5 

Det här med gym är inte riktigt min grej men jag gillar tanken på att träna upp råstyrkan och att det är få övningar som hela kroppen involveras i. Nytt för mig är att fokusera mycket på teknik och våga blotta sin okunskap. Att stå mitt i gymmet bland både män och kvinnor som lyfter trippla vikten mot vad jag lyfter och fortsätta fokusera på det jag gör utan att döma är en utmaning. Men alla är vi nybörjare någon gång. Nu är det min tur. 

Nästa vecka hoppas jag bjuder på medel- och spinningpass och såklart ett gympass. 

Vad har du tränat den här veckan och vad ska du träna nästa vecka? Kom ihåg att en power walk räknas lika mycket som träning som att lyfta vikter på ett gym. 



Kommentera här: