Måste en duscha på torsdagar?

Jag är helt slut. Hade kör igår och det är alltid svårt att varva ner när jag kommer hem. Jag brukar nästan direkt sätta på mig pjamas, äta kvällsfika och dricka en kopp te. Trots det drar klockan ändå iväg och blir ofta närmare tolv innan jag släcker. 

Trots att jag imorse varken kände mig särskilt kry eller pigg cyklade jag till gymmet och drog igenom pass A som jag tidigare beskrivit. Jag kommer att gå in på dagens träning mer i ett inlägg om veckans träning senare under helgen. Gäspade och gäspade på gymmet, men svetten rann vilket var skönt. 

Har haft läkarsamtal med en jätteduktig och bra läkare. Jag blir glad när jag träffar personer som på riktigt engagerar sig och inte kommer in med en föutbestämd åsikt. Tyvärr är det allt för många generellt inom vården som har en tendens att döma för fort. Denna läkare har jag träffat någon gång när jag bodde på Lenagården. Nu är han anställd i det team jag tillhör inom affektiva. Tummen upp! 

På vägen hem storhandlade jag på Ica. Puh, säger jag bara. Var såååå varmt å trångt å massa folk. Men jag kom hem med tre tygkassar och en ryggsäck full med mat. Så nu är kyl och frys påfyllda och jag kan dricka te med mjölk i igen...

Efter middagen ska jag städa och hänga tvätt, sen kommer jag att stupa i säng. Kinderna blossar av trötthet. Pappa berättade en historia om sina kusiner. När de växte upp städade och badade de alltid på torsdagar. Det där satt så inpräntat i en av pappas kusiner att han först som 23åring upptäckte att en visst inte behöver städa och bada på just torsdagar. Det gick en annan dag också. Jag gillar dock att städa på torsdagar av den enkla anledningen att det då är städat inför helgen. Skönt att kunna njuta av ett nystädat hem. 


Ska ni se på Hela Sverige bakar junior ikväll? Det ska jag... 

Ta hand om er! 
Kram, Johanna 


Kommentera här: