Valborg

Vi är inne i maj. April har gått jättefort men det har varit en innehållsrik månad trots att jag mått rätt kasst. Nu är det ny månad och Valborg firades i Uppsala med fina vänner på ett uppsaliskt sätt med champagnebrunch och forsränning på förmiddagen, mösspåtagning, OD, en sväng genom Ekonomikum parken, grillning och sedan hem till en kompis, kompis, kompis på hemmafest. 

Mösspåtagningen var en besvikelse, men resten uppfyllde våra förväntningar och när jag gick och la mig kändes mitt första möte på ätstörningsenheten som jag hade på morgonen jättelångt bort, som en helt annan dag, en helt annan tidsrymd... 

Helgen har sedan fortsatt i mysiga vänners sällskap. Helena sover här och igår hängde vi i Saras soffa hela eftermiddagen och kvällen och pratade livet och såg på en väldigt lättsam film. Välbehövligt! 

Idag har jag och Helena gått en rask promenad i motvind, ätit och om en stund ska vi iväg ner mot stan för att så småningom möta upp Sara. 

Imorgon blir det brunch med några andra mysiga vänner. En riktig energiboost av välmående den här helgen - precis vad jag behövde! Att det är måndag på måndag känns avlägset. 😉 

Kommentera här: