På besök i utlandet

Idag har vi varit i Røros i Norge. En vacker liten stad med många fina trähus. De har, likt Falun, haft en aktiv koppargruva med stor utvinning under mitten av 1600-talet fram till slutet av 1970-talet. Rut ville gå ner i museet så vi tog oss ett varv. Det var en bra utställning, även om vissa bitar var svåra att förstå på norska. 


Vi gick runt i staden, tittade på de gamla trähusen, åt gott, fotograferade mycket med systemkameran (men ni får hålla tillgodo med mobilbilder än så länge) och shoppade lite. 

Rut larvade sig och skuttade fram och tillbaka i bild, allt för att reta mig ;)
Är man den som fotograferar mestadels hamnar man aldrig på kort. Tog därför några mindre smickrande selfies imorse. Här är en av dem. 

5 grader var det när vi åt frukost och graderna steg inte mycket under dagen. Det var verkligen så himla kallt. Sista juli och det kändes mer som en kall höstdag. Brrrr... 

Jag har tyvärr låtit rätt irriterad idag, vilket jag tror beror på att det är väldigt mycket som snurrar i huvudet samtidigt som jag är rätt trött. Bilder som inte vill komma fram till reportern som intervjuade mig, mötestid berörande fyra personer som ska försöka ändras på, småplanering för starten av nästa vecka, mental förberedelse inför flera veckor med FODMAP-fri kost, planering av födelsedagsfirande och mycket mycket mer. 

Imorgon är vår sista dag här uppe i fjällandskapet och samtidigt som det känns tråkigt ska det också bli skönt att komma hem. Som det sig bör när en varit på semester i flera veckor...

Kram Johanna 

1 Anonym:

skriven

Det ser verkligen jätte mysigt ut! Typ so i en saga :-)

Svar: Det var lite som i en saga. Tråkigt att det var så kallt bara. ;)
vagenarmalet.blo.gg

2 linn:

skriven

Har hört att Röros ska vara jättefint! :)

Jag tänkte passa på att höra om du skulle vilja hjälpa mig lite då jag är med i en tävling.
Det enda du behöver göra är att följa den här länken och sedan rösta på mitt bidrag.

http://omslagstavling.sportfiskeforum.se/index.php?page=bidrag-191#

Skulle bli superglad. Svara gärna om du har röstat och om vill att jag ska följa dig på bloglovin som tack eller så! :)

Svar: Hej Linn! Jag har röstat på ditt bidrag. Hoppas att du vinner! Är du intresserad av fiske eller mer i fotografering? Röros var väldigt fint! Om du vill följa mig på bloglovin eller inte väljer du själv. :) kram Johanna
vagenarmalet.blo.gg

Kommentera här: