Nedräkning och en liten snuttefilt

Jag jobbar sista dagen idag innan jag också går på semester/ledighet/arbetsplatsen är stängd.

Jag deltar i ett arbetslivsförberedande program och är på ett ställe som Stadsmissionen har som heter Hantverksslussen. Inom Hantverksslussen finns snickeriet och Remake. På Remake, där jag är, håller vi just nu på att sy förkläden till Botaniska trädgården och Linnés Hammarbys shop. Vi får in beställningar från företaget/verksamheter/privatpersoner som vi gör. Vi ska restaurera ett café, vara med på julmarknaden i Sigtuna och tillverka produkten som vann Stadsmissionens designpris. Jag har precis designat en snuttefilt som vi fick en förfrågan om. 


Det var tänkt att det skulle vara en prototyp, men nu den är till försäljning... knappen är borttagen av säkerhet för babyn. Jag vet inte om det går att se filmen längst ner, men snuttefilten prasslar. 

Det ska bli skönt att få lite ledighet. På måndag har jag mitt sista samtal med den terapeut jag haft sedan jag flyttade in på Lenagården i mars 2012. Och på tisdag träffar jag min psykolog sista gången innan fyra veckors semester. Sen är det ledighet och jag åker iväg för nästan fyra veckors semester på olika håll i Sverige. 

Men först ska jag jobba idag. 

Kram Johanna 




Kommentera här: