Hej då skärgården - Hej fjällen

Så var seglingsveckan slut för den här gången. Jag hoppas att jag får chans att segla fler gånger för det är härligt att vara ute till havs. Vatten, vind och fin natur. 


I slutet av veckan var jag och Carro rätt trötta och möra. I torsdags ville Carro helst åka hem och jag kände mig mest trött och ledsen. Vi skulle ha seglat till yxlan och lagt oss i en vik men när vi skulle hissa seglet hade storfallet snurrat sig två varv runt spridaren högt upp i masten och vi var tvungna att lägga till på Husarö. Vi åt lunch och kände oss färdiga mentalt. Båda hade varsin breakdown. Vi bestämde oss tillslut för att ligga kvar på Husarö och under fredagen segla till Långvik på Möja igen så att Carro och hennes kille kunde ligga där under helgen då det ska blåsa och regna alldeles för mycket för att gå ut. Vi fixade storfallet. Jag klättrade upp en bit i masten och tog en "pinne" och lyckades fånga storfallet och få med mig det runt de varv det hade trasslat sig. Vi fattade ingenting hur det kan ha gått till men det var skönt att det gick att fixa utan att hissas upp i masten. 

I fredags seglade vi ner mot Långvik på Möja. Vi seglade på bara förseglet och kom ändå upp i 5 knop. Det var en skön segling, vi kände oss lugna och solen lyste. Härlig sista seglingsdag för mig!

När vi kom i land tog jag mig en löprunda och 
körde lite styrka på en klippa, vi badade i det 15gradiga vattnet och njöt av solen. På kvällen kom Carros kille, vi grillade och hade det väldigt skönt. 

I det hela taget är jag väldigt nöjd med veckan som varit. Det har varit många utmaningar och jag har på slutet av veckan känt mig matt och stundvis önskat att någon kunde ta över ett tag så att jag fick vila. Carro har känt likadant, men vi har stöttat varandra och vi har rott i land. 


Igår tog jag färjan till Vaxholm, bussen till Danderyd, träffade en kompis jag inte träffat på ett halvår och som bor där. Det var väldigt roligt att träffa henne och jag hoppas att det inte dröjer allt för länge till nästa gång. På kvällen gick mitt tåg till Borlänge och nu sitter jag tillsammans med pappas familj på väg upp till Bruksvallarna för en vecka i fjällen. 


Igår kväll var jag så trött att jag bara grät. Jag hade ångest över kroppen och jag och pappa småtjafsade, mycket pga att jag var så matt och ledsen. Han fixade kvällsfika till mig medan jag duschade. Hade inte duschat el tvättat håret på en vecka så det var verkligen så himla skönt. Sen åt jag mitt fjärde och femte ägg för gårdagen (ooops) och tonfisk och grönsaker, drack te och hade en mysig stund med pappa. 

Jag hoppas att fjällen kan göra gott för jag känner mig skör. 

Kram Johanna 

Kommentera här: