Härliga dagar och en inre rastlöshet

Jag njuter av stillheten, kaffe, mörk choklad och frisk luft. Klädd efter väder... 

Idag har jag och pappa rott i Tännsjön och fiskat. Det var en usel båt som låg på vattnet och guppade och ville hela tiden lägga sig mot vinden så efter bara några timmar, då vi trots all vind rott runt stora delar av sjön, gav vi upp. Jag rodde och pappa fiskade. Det har varit den kallaste dagen idag så mössa och vantar kändes helt naturligt. Tidigare dagar har temperaturen stigit från 9 grader till 16 ungefär, men idag har det blåst och varit 9 grader hela dagen. Kallt... 

Inget napp på flera timmar... men vi var nöjda ändå. 

Pappa har fortsatt fiska under eftermiddagen, jag har lekt chafför åt honom och åt tjejerna, badat bastu och jag och Rut har sett Solsidan säsong 4. Ikväll ska jag och Petra se på film medan pappa är och fiskar. Mysigt!

Idag har jag känt mig rastlös. En inre rastlöshet. Det kan få mig helt ur balans och jag finner ingen som helst ro. Det kryper i hela kroppen och jag skulle vilja springa ett maratonlopp. Det är som att hela kroppen skriker efter rörelse. Dock kommer denna rastlöshet inte enbart då jag är passiv, och som den här veckan har rörelsemängden inte varit för lite, ändå är den där - rastlösheten och överskottsenergin. Den här veckan har jag dessutom inte känt mig så pigg. Haft ont i kroppen, halsen och huvudet. Då känns inte ett tungt träningspass som det bästa. Däremot hjälper plankan. Jag ställer mig i plankan så länge jag orkar. Hela kroppen späns och jag blir behagligt trött. Ofta räcker det med 2 min men ibland får jag göra övningen flera gånger under en och samma dag. Jag har använt mig av tillämpad avslappning tidigare och detta blir ju på samma sätt, förutom att jag tar hela kroppen samtidigt och inte en muskel i taget. 


Igår paddlade vi kanot i Ljusnan. Kl 9 var det avfärd i samlad trupp från Funäsdalen. Vi var 8 kanoter som paddlade iväg. Det var en tur som skulle ta mellan 3-5 timmar. För oss tog det 4... På vissa ställen delade sig älven så då fick vi gissa oss fram. Det var en vacker tur med mycket grönt. Jag hade dock jättejätteont i kroppen. Influensaont med värk och sveda överallt. Ena stunden frös jag och andra stunden svettades jag som en tok. Vi hade tur med vädret även under gårdagen. Det var precis på slutet som regnet kom och öste ner, dessförinnan hade vi sol och 15 grader. Härligt! 

Johanna 


Kommentera här: