Första dagen i skärgården

Första kvällen i skärgården å vi är rätt möra. Vi gick upp tidigt och Carro hade bara sovit 3h... Trots att vi legat kvar på Husarö har dagen varit händelserik. 

- Packningen var så tung att vi skrattade och grät samtidigt. 
- På tunnelbanan tappade Carro sitt nästan nya ciggpaket, men som tur var hann hon köpa ett nytt innan båten gick.
- På Vaxholmsbåten tappade Carro sin telefon i toaletten. Den startade om om och om igen. Successivt började den fungera mer och mer och under dagen började plötsligt högtalarna fungera som först inte alls ville fungera. Nu ikväll fungerar den felfritt. 
- När jag stod och lagade middag, Pasta Carbonara, ville pastavattnet aldrig koka upp, bara bli varmt. Efter 30min när baconet var uppskuren och pastan låg i vattnet tog gasolen slut. Vi trodde då att pastan ändå skulle bli klar bara genom att ligga i det varma vattnet, men vi upptäckte att glutenfri pasta luckrar upp sig och försvinner i vattnet. Vi kom på, efter att vi först blivit rätt griniga, att vi hade potatissallad som vi åt med skinka. 

Nu sitter vi i sittbrunnen, njuter av den fina kvällsolen och bara chillar. 

Så här ser jag ut just nu. Carro kallar mig för sitt lilla murveldjur efter att jag när vi bar alla väskor sa att jag kände mig som ett murveldjur. Jag sa också för en stund sedan att jag gärna skulle ha både vantar och mössor på mig. Då skrattade Carro gott och påminde mig om att det är juli. 

Kommentera här: