Andra dagen på fjället och en värkande kropp

Idag besteg vi Kariknallen i Bruksvallarna. Det var en fin vandring som bjöd på många vackra vyer. Väderprognoserna har utlovat mulet, regn och max 11 grader för hela veckan men både igår och idag har det spruckit upp och graderna har stigit till 16 under eftermiddagen. Mössan åker på och av. 

Idag har vi gått upp för en brant, lekt i snön, plockat sommarblomster och smörblommor och vadat i myrmark. Vandringen idag blev 9,5km.


Tyvärr har jag ont i kroppen och jag känner mig inte helt pigg. Tror dessvärre att det kan vara orsakat av hög psykisk belastning. Jag försöker ta hand om mig, äta och dricka ordentligt och vila när jag kan liksom försöka vila hjärnan genom att njuta av all vacker natur och härlig luft. Jag jobbar mycket med att vara i stunden och slappna av både fysiskt och mentalt. 

På kvällarna har vi spelat spel och badat bastu. Riktig semester! 

Imorgon ska vi paddla kanot.

Kram Johanna 

Kommentera här: