Tar gärna emot tips!

Ojojoj vad jag är trött. Jag ojar mig likt en gammal tant men det är ok när en är inte är pigg. Jag har ont i kroppen, bröstet och huvudet. Termostaten i kroppen kan inte riktigt bestämma sig för om det ska vara kallt eller varmt. Jag är matt och ljudkänslig.


Jag har tagit det lugnt idag. Skrivit på ett brev till en kompis, mekat med cykeln, sett på en snyftarfilm och gråtit en skvätt, hängt tvätt, disk, matlagning, gått och handlat och hämtat ut medicin och nu är jag jättetrött. Dock är jag rätt rastlös. Jag är verkligen inte gjord för att ta det lugnt och inte röra på mig och träna. Men min kropp kommer inte att tacka mig om jag tränar nu. Så jag övar på tålamod.

Hela dagen har jag känt mig ledsen. Kan inte riktigt sätta fingret på varför, men jag vet att det finns orsaker. Jag tycker att det är svårt att veta vad jag ska göra när jag är ledsen. Kör en bara på? Ska en ta hänsyn till sorgen? Hur gör en i så fall det? Jag tänkte idag att jag skulle dra ner på borden och måsten och istället tillåta mig att bara vara och kanske t o m gråta. Jag tycker ändå att det har gått relativt bra. Jag struntade i att städa och la mig efter lunch och såg på film och grät en skvätt. 

Det är mycket som snurrar i huvudet. Med lite för lite ork till alla tankar, fokuserar jag just nu bara på att vara snäll mot mig själv på alla sätt och vis. 

Vad gör du när du känner dig ledsen? 
Jag tar gärna emot tips på aktiviteter som går att göra när en både är rastlös och matt också. 

Kram, Johanna 

Kommentera här: