Lucia i Domkyrkan

Precis hemkommen efter två luciakonserter i domkyrkan. 

Jag älskar lucia. Alla tända ljus, de vackra sångerna och stämningen. Njutning till max! Dock är det inte lika klokt att njuta till fullo när en själv ska vara en del av luciatåget, med jag gillar det också. Att vara en del av ljusbärarna, rösterna och bidra till stämningen. 

Efter en minst sagt kaosartad gårdag med timmar av tårar, skrik och panik från min sida så kändes det här mer än välbehövligt. 

När pappa förstod i vilket upplösningstillstånd jag befann mig i igår så kom han ner, vilket var väldigt bra. Jag skämdes först en aning, men när pappa sa att även vuxna människor krisar och klarar sig inte alltid själva så kändes det lättare. Det var skönt att titta på På spåret och Skavlan igår kväll bara han och jag och landa efter dagen. Idag var vi på stan och lunchade med Samuel och Emmy innan mina konserter och innan pappa åkte hem. Mysigt det med! Å så klart gick vi in i Rådhuset och tittade på den fina klänningen. 



Dags för middag, vila rösten inför morgondagens högmässa och mys i soffan framför en film. 

Glad Lucia! 

Kommentera här: