Da'n före da'n före doppareda'n

Nu är det inte långt till julafton. Idag har jag gjort mitt sista stök: slagit in de sista klapparna, rimmat och lackat. 


Imorgon fyller farsgubben år så jag har bakat tre tårtbottnar som ska sättas ihop till en förtjusande tårta. 

Igår var jag, Samuel och Rut på filmen en underbar jävla jul. Fantastiskt bra! Vi skrattade och grät. Se den!

Jag är jättetrött och huvudet spinner. Jag går fel, letar efter saker på uppenbara fel ställen, gör fel. Jag märker att jag blir stressad av minsta lilla, som att jag ska bädda sängen imorgon. Hur ska jag få ihop den? Hur ska jag få ihop kläderna på rummet? Sådant som inte är ett bekymmer när jag är pigg. Därför försöker jag att släppa det nu. Jag kan inte göra något åt det. Det går inte. Inte nu. Nu sitter jag dessutom på en buss på väg till Falun för att träffa två kompisar. 

Jag är lite missnöjd att jag inte hunnit träna idag men å andra sidan tror jag att min lilla tupplur på 40 min mitt på dagen hade bättre verkan när jag är så slut som jag är. Då behöver kroppen ta hand om allt som är i hjärnan och allt annat. Jag hade förmodligen inte blivit piggare av att gå en promenad. Validering och acceptans. 


Nu ska jag strax av bussen..

Hörs!
Kram, Johanna 

Kommentera här: