Fjällens sista dag

Jaha, nu börjar veckan lida mot sitt slut. Det känns verkligen både och. När vi kom upp var jag rätt trött och matt och tänkte hur kommer jag orka hela veckan? Jag trodde ett tag att jag skulle bli sjuk men det la sig och jag kände att jag mådde riktigt bra både fysiskt och psykiskt. Vi har haft riktigt bra dagar, men idag känns det verkligen som åka-hem-imorgon-dag. Dels har vi under kvällen packat men jag har också förstått det rent mentalt. Det är jobb på måndag som gäller. Hade jag trivts bra på "jobbet" hade det känts roligt. Nu känns det mer som något nödvändigt ont och som att jag måste ge det en chans. Kanske kan det bli bättre av att vara där 3 dagar i veckan. Jag hoppas det för annars kommer det att bli olidligt... 

Idag har vi iallafall haft ännu en fantastisk dag! Vi har gått på uppe på Flatruet. Det är Sveriges högst belägna statliga väg. Vi hade fint väder med sol och inte fullt lika kallt, 16 grader i solen. Vi såg hur långt som helst. Turen var 7km, så något kortare än vad jag och pappa gått de tidigare dagarna och något längre än vad Rut och Petra gått de dagarna. 

Helags som breder ut sig. Vår lunchvy idag. 
Ruts renbensfynd 

Vi kunde äta middagen ute idag - lyx - och sedan har vi spelat spel. Imorgon väntar städ och sedan flera timmars bilresa och tågresa för mig. 

Jag kommer sakna allt uteliv och bastubadande. 

Johanna 

Kommentera här: