food-prep

Jag älskar att laga mat. När jag är stressad och trött är det så skönt att ställa sig i köket och pyssla. 

Min senaste matlagning var bra mat som passar bra i matlådor. Recepten kommer från Styrkelabbet (www.styrkelabbet.se). Jag gjorde även en av mina favoriter från Roethlisberger (www.roethlisberger.se) - goji och mangoröra. 

Jag gillar att prova nya smaker och kombinationer, jag tittar ofta på recept men gör ibland små korrigeringar. Dessa recept har jag dock följt som de är.

Gör du matlådor? Matplanerar du? Eller tar du det du är sugen på för stunden? 

Jag gillar att matplanera och göra matlådor. Dels ur ekononisk vinkel, jag spontanshoppar sällan mat, utan storhandlar utifrån min matplanering. Många äter lite godare på helgen. Jag lagar bara god mat som jag kan äta en tisdag till lunch likväl som en lördag till middag. Jag är väldigt beroende av att äta var tredje timme, cirkus, och går det för lång tid mellan måltiderna orkar jag ingenting. Jag blir på dåligt humör och kan nästan könna mig aggressiv. Då är det skönt att ta fram en matlåda, el kunna följa en planering. När jag blir för hungrig blir mina ätstörningstankar än värre. Med en planering är det skönt att slippa fundera. 

Appen jag ibland redigerar mina bilder i har slutat fungera. Ni får hålla tillgodo med dessa så länge. 

Kommentera här: