En liten hobby

Jag borde få en eloge, eller pris i dumdristighet. Jag vet inte. Det får betraktaren avgöra. 

I eftermiddag har jag ägnat mig åt en hobby - handla mat. Jag tog bussen upp till det nya Ica Maxi Gnista och spenderade nästan två timmar där genom att storhandla. Och med storhandla menar jag att fylla en halvstor vagn. Tilläggas ska också att jag inte har någon bil så idag tog jag bussen för jag trodde inte att det gick att cykla enda dit. Men till min glädje har de byggt cykelväg hela vägen från Ikea och från stan är det "bara" 4,7km + 1,8km som det är från stan till oss, så i framtiden någon gång tar jag kanske cykeln. Men jag måste medge att i dagens skitväder är det skönt att sitta på en buss. 

Ok, varför då åka enda till Ica Maxi Gnista när Ica finns runt hörnet? Jag ville kolla deras utbud av Ørtekrams produkter och deras Renee Voltaire utbud. Jag blev besviken. Inget Ørtekram och ytterst lite Renee Voltaire. Ica Luthagen har bättre utbud och Coop Forum Boländerna slår alla Ica i stan. Men kolla kan man, och jag gillar en del annat som Ica Maxi har. 

Mössan på sne, leendet lika så, men vad gör det när allt flutit på så bra...

Där borta kan man skymata Ica Maxi...

Dessa tre kassar som vardera kanske väger 4-5kg + en ryggsäck som väger 7kg och totoapapper är min packning. Snacka om styrketräning...

När jag kommer hem ska jag äta något och skriva en ansökan till ansökningsnämnden som måste in idag.

Ciao

Kommentera här: